Povesti uitate

Mi se face dor cateodata de povestile copilariei mele, citindu-le copiilor povestile lor din carti noi si frumos colorate. Mi-e dor de cartile mele, de povestile fratilor Grimm, ale lui Petre Ispirescu sau Andersen, pe care le citeam iar si iar din acelasi carti rufoase, imprumutate de la biblioteca. Ajung apoi cu dorul la discurile de pick-up, la vocile frumoase care ne umpleau serile, in vremurile in care nu era internet, nici program la televizor, ba cateodata nici macar electricitate. Stiam povestile pe de rost, stiam ce voce urmeaza, cum vorbea Petrica din "Petrica si lupul", cum suna glasul broscoiului din "Printul fermecat", si mi-ar place sa-mi conduc copiii in lumea povestilor care mi-au fermecat copilaria, a povestilor uitate.

Le-am gasit stranse intr-un volum scos de Editura Gama, se numeste chiar asa "Povesti uitate", cu o calitate grafica de exceptie, nu doar frumos desenat dar si cu minunate ascunzisuri in care se continua povestea. Plicuri cu peceti medievale, portite, papirusuri cu aer stravechi si cutiute fermecate asteapta sa fie desfacute si iscodite de maini mici si citite de ochi curiosi sa afle ce se ascunde acolo si ce aventuri extraordinare ii mai asteapta pe eroii povestilor.

19 povesti vechi dar mereu tinere, Andersen, Grimm, Ispirescu, Perrault, vor sa incante o alta generatie de copii. Colectia este conceputa in asa fel incat este accesibila mai multor varste; cateva povestioare scurte, cu dialog, ca "Gainusa Rosie" dupa Joseph Iacobs, pentru copiii mai mici; zane si craiese pentru varsta printeselor; eroi plini de curaj si de vitejie ca in "Printul fermecat", pentru voinicul familiei.

Preferata mea este "Fluierasul din Hamelin" pentru continuarea romaneasca a povestii, care sustine ca acei copii disparuti din orasul nemtesc au iesit la suprafata pe teritoriul Ardealului si sunt stramosii sasilor din zilele noastre. Preferata fetitei mele este "Iepurele si broasca testoasa", o fabula veche dupa Esop, pentru talcul povestii si pentru ca-i plac broscutele testoase.

Daca le va citi mama, s-ar putea sa aiba pe fata un zambet nostalgic, daca le va citi bunica e posibil sa-si ascunda o lacrima de duiosie, iar daca toata familia se vrea reunita sub vraja povestilor, pot fi ascultate pe cele 3 CD-uri din colectie, in interpretarea actorilor de la Teatrul pentru copii si tineret "Luceafarul" din Iasi. Garantam seri magice, in familie, cu ploaia batand in ferestre, la un pahar de ceai aromat, chiar asa ca in copilaria celor care acum sunt parinti. Va vor sta alaturi personaje vrajite, fluierasul din Hamelin, Craiasa albinelor, Muc cel mic, bucurosi ca nu au fost uitati.

O recenzie scrisa de Ana Tatu pentru ActivitatiCopii.ro
Ana este mamica a doi copii minunati care imparte din experienta cresterii si educarii lor scriind articole pe propriul blog. Ana a mai scris recenzii de carti pentru copii pentru diferite alte publicatii online si ne bucuram ca face parte din echipa ActivitatiCopii.